Marketeers kunnen relevantere en beter getimede aanbiedingen doen via inbound en outbound kanalen
Brussel, 2 april 2008 - Unica (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), heeft zijn marketingsoftwaresuite verder uitgebreid. De nieuwste versie van Unica's softwaresuite Affinium biedt marketeers verbeterde mogelijkheden om met (toekomstige) klanten te communiceren met relevante en optimaal getimede aanbiedingen via alle mogelijke kanalen, en heeft als resultaat hogere productiviteit en snellere 'time to market'. Marketeers staan onder toenemende druk om steeds relevanter aanbiedingen te communiceren via zowel outbound kanalen, zoals direct mail, als inbound kanalen, zoals het contactcenter en internetbezoek. Unica's softwareoplossing biedt hen nu de mogelijkheid tot meer dan een miljard combinaties van aanbieding, kanaal en timing.
Brussel, 2 april 2008 - Unica (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), heeft zijn marketingsoftwaresuite verder uitgebreid. De nieuwste versie van Unica's softwaresuite Affinium biedt marketeers verbeterde mogelijkheden om met (toekomstige) klanten te communiceren met relevante en optimaal getimede aanbiedingen via alle mogelijke kanalen, en heeft als resultaat hogere productiviteit en snellere 'time to market'. Marketeers staan onder toenemende druk om steeds relevanter aanbiedingen te communiceren via zowel outbound kanalen, zoals direct mail, als inbound kanalen, zoals het contactcenter en internetbezoek. Unica's softwareoplossing biedt hen nu de mogelijkheid tot meer dan een miljard combinaties van aanbieding, kanaal en timing.
Het aantal producten en diensten voor consumenten neemt met de dag toe en klanten kunnen deze via een breed scala van kanalen afnemen. Marketeers staan hier voor de uitdaging om de ideale afstemming van aanbieding, kanaal en timing te vinden. Daarbij gaat het om de perfecte balans tussen relevantie voor de klant en return on investment voor de organisatie. Dit wordt bereikt middels optimalisatiesoftware die voor iedere (toekomstige) klant de meest geschikte en individuele benadering kiest, en dit binnen de grenzen van budgetten, kanaalcapaciteit en de beperking die het bedrijf zichzelf oplegt over aantallen klantcontacten.
"De oplossing van Unica heeft een positief effect op onze marketingactiviteiten doordat we de optimalisatie van aanbiedingen integreren in het totale campagnemanagement", zegt Nancy O'Keefe, Director of Campaign Management bij Discover Financial Services. "Nu we onze campagnes blijven verfijnen, verwachten we dat de nieuwe versie van de Unica-optimalisatiemodule ons in staat zal stellen campagnes efficiënt te optimaliseren."
Unica Affinium 7.3 omvat uitbreidingen op de modules voor campagnemanagement, -optimalisatie en -modellering, en voor marketinganalyse.
Nieuwe mogelijkheden zijn onder meer de volgende:
* Betere scenarioanalyse stelt marketeers in staat om verschillende mogelijkheden te testen om bijvoorbeeld de toenemende opbrengsten van marketinginvesteringen te kunnen vaststellen.
* Betere mogelijkheden en prestatieverbeteringen bij de data-mining-module zorgen voor hogere productiviteit.
* Betere integratie tussen de modules maakt het eenvoudiger om de gegevens uit de analyses te gebruiken voor gerichtere en effectievere campagnestrategieën, en voor het meten van hun impact door alle kanalen heen.
* Optimalisatiesoftware voor het vaststellen van capaciteitsregels met het oog op de meest relevante interactie met iedere klant, met complete kanaalintegratie.
* Betere scenarioanalyse stelt marketeers in staat om verschillende mogelijkheden te testen om bijvoorbeeld de toenemende opbrengsten van marketinginvesteringen te kunnen vaststellen.
* Betere mogelijkheden en prestatieverbeteringen bij de data-mining-module zorgen voor hogere productiviteit.
* Betere integratie tussen de modules maakt het eenvoudiger om de gegevens uit de analyses te gebruiken voor gerichtere en effectievere campagnestrategieën, en voor het meten van hun impact door alle kanalen heen.
* Optimalisatiesoftware voor het vaststellen van capaciteitsregels met het oog op de meest relevante interactie met iedere klant, met complete kanaalintegratie.
De optimalisatieoplossing van Unica is uniek in de markt voor marketingautomatisering. Het biedt een oplossing voor een van de meest dringende kwesties voor marketeers: het maximaliseren van de opbrengst en het minimaliseren van kosten. Recent onderzoek van analisten onderstreept dit. Volgens een rapport van onderzoeksbureau Forrester van januari 2008 zijn echte contactoptimalisatiemogelijkheden moeilijk te vinden doordat de meeste leveranciers nog wiskundige algoritmes moeten combineren met de intuïtieve scenarioplanning waar de marketeer behoefte aan heeft.
"Bij Unica staat de klant centraal. We helpen onze klanten succesvol te zijn door betere prestaties en hogere productiviteit", zegt Yuchun Lee, Chief Executive Officer van Unica Corporation. "Het werk van marketeers is uitdagender en veeleisender dan ooit tevoren. Zij moeten mondige klanten bereiken via allerlei kanalen en bovendien direct resultaten boeken. Onze nieuwe oplossingen en analysemogelijkheden stellen marketeers in staat om kansen beter te identificeren en rendabele klantinteractie te realiseren via diverse kanalen. Dat leidt tot meer efficiëntie en hogere respons."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten