donderdag 20 maart 2008

Wegener NieuwsMedia verbeterde zijn direct marketing-campagnes

Effectievere campagnes Wegener

Wegener NieuwsMedia verbeterde zijn direct marketing-campagnes voor abonneewerving en abonneebehoud door campagne-management-software van Unica. Dit stelt de dagbladuitgever in staat om gerichte campagnes te ontwikkelen, uit te voeren en de effecten te meten.

Wegener maakte voor marketingcampagnes voorheen gebruik van het bestaande abonneesysteem. Omdat dit systeem de nodige functionaliteit op het gebied van werving en loyaliteitcampagnes miste, besloot het bedrijf zich te oriënteren op andere mogelijkheden. ‘Daarbij wilden we het rendement uit marketingacties flink verbeteren, het inzicht in het rendement vergroten en ook een eenduidiger klantbeeld creëren. Verder wilden we ook meer kunnen doen met nieuwe media als internet en een bibliotheek opbouwen van bewezen effectieve campagnes’, vat Erik de Gruijter van Wegener NieuwsMedia het boodschappenlijstje samen.

Gebruiksvriendelijk Wegener koos na een oriëntatie voor software van Unica. WDM Database International treedt op als hosting-partner die de software host en technisch beheert. Wegener heeft via het internet toegang tot de software. Deze aanpak levert Wegener volgens De Gruijter verschillende voordelen op: ‘De Unica-software is veel gebruiksvriendelijker dan traditionele systemen waarbij marketeers ook over de nodige SQL-kennis moeten beschikken. Alle technische zaken liggen bij WDM. Wij kunnen ons als marketingmensen volledig richten op het creëren, uitvoeren en evalueren van campagnes. Het creëren van marketingcampagnes kostte voorheen meer dan een week, maar gebeurt nu binnen enkele uren. Daarbij zijn voor ons segmentatiemogelijkheden en split runs belangrijke middelen om te bepalen hoe en in welke mate campagnes succes hebben.’

Internetmarketing De afdeling Market Intelligence wil de Unica-software op termijn ook inzetten voor internetmarketing. Daarbij is het klikgedrag op de sites van de Wegener-dagbladen met behulp van Unica de basis voor gerichte campagnes, waarbij onder meer e-mailmarketing een rol gaat spelen.

Geen opmerkingen: