donderdag 10 juli 2008

Unica in Visionair Kwadrant van Magic Quadrant for Enterprise Marketing Management

Brussel, 10 juli 2008 – Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), is door Gartner gepositioneerd in het Visionair Kwadrant van het Magic Quadrant for Enterprise Marketing Management.

Het Gartner Magic Quadrant beoordeelt leveranciers op basis van een aantal criteria, waaronder de uitvoering van beleid en de compleetheid van de visie. Het rapport stelt dat Gartner “groeiende interesse in platformen voor EMM” ziet, “die geïntegreerde marketingprocessen ondersteunen in verscheidene marketingrollen en -functies.”

“Unica is blij met zijn plaats in het Visionair Kwadrant. Ik geloof dat we niet alleen de beste visie hebben op Enterprise Marketing Management, maar dat we ook de mogelijkheden bieden aan marketeers om deze door te voeren. Dit samen met ons wereldwijd groeiende klantenbestand maakt ons de categorieleider in deze expanderende markt”, zegt Marcel Holsheimer, vicepresident Marketing EMEA van Unica. “Het vak marketing op zich zit middenin een transformatie. Dit komt door toename van veeleisende consumenten, meer op internet gebaseerde media en toenemende marketingcomplexiteit. Onze klantfocus en aandacht voor kernfuncties van analyse, planning, uitvoering en meting zorgen ervoor dat marketeers onder alle omstandigheden succesvol zijn.”

De Affinium EMM-suite van Unica zorgt ervoor dat marketeers nieuwe klanten kunnen identificeren en kunnen handelen naar de behoefte van deze nieuwe klanten. Ook kunnen ze hiermee samenwerken met elkaar of externen om zo de meest effectieve initiatieven boven tafel te krijgen – op tijd en binnen budget. Unica ziet de laatste tijd een sterke gebruikstoename van de suite. Dit jaar kocht meer dan de helft van nieuwe Unica-klanten meerdere modules van de Affinium EMM-suite.

De suite dekt de belangrijkste softwaregebieden in marketing af – relatiemanagement, marketing resource management en internetmarketing. Daarnaast voorziet de Affinium EMM-suite ook in manieren om vraagstukken rond strategieën op te lossen, zoals cross channel-integratie en integratie tussen marketingsystemen en programma’s. Ook biedt de suite zowel ’on demand’- als ’on premise’-oplossingen, omdat klantwensen snel veranderen en klanten de oplossing steeds vaker gedistribueerd willen inzetten.

Geen opmerkingen: