Brussel, 1 juli 2008 – Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), kondigt vandaag aan dat Dexia Bank België Unica’s Campaign Management and Campaign Optimization Solution geselecteerd heeft voor het ondersteunen en verbeteren van haar direct-marketingcampagnes. Met deze oplossingen van Unica wil Dexia in staat zijn om nog sneller in te spelen op de veranderingen in de markt en in klantgedrag. Doel is om klanten en prospects te voorzien van meer gerichte en tijdiger aanbiedingen.
Net als veel andere financiële dienstverleners heeft Dexia Bank te maken met toenemende aantallen direct-marketingcampagnes. Klanten en potentiële klanten verwachten van hun bank aanbiedingen die op maat zijn samengesteld en inspelen op hun actuele situatie. Hierdoor neemt de complexiteit van de campagnes toe. Belangrijke oorzaken zijn een toenemend aantal kanalen, verregaande personalisatie van de communicatie, een grote variëteit in aanleidingen om met de klant te communiceren, en toenemende complexiteit van de interne organisatie om campagnes te stroomlijnen. Dat alles vereist een automatiseringsomgeving die effectief kan inspelen op deze factoren.
Dexia Bank gaat de modules voor campagnemanagement en campagneoptimalisatie implementeren om sneller en efficiënter haar marketingcampagnes uit te voeren. In de komende maanden verwacht de bank het aantal campagnes aanzienlijk te verhogen. Bovendien zorgt Affinium Campaign Optimize ervoor dat uitsluitend relevante en tijdige boodschappen naar de klant worden verstuurd. Daarnaast implementeert Dexia Bank eveneens Affinium Plan, de marketingplanningoplossing van Unica. Hiermee wordt het volledige planning-, workflow- en reporting-proces op de marketingafdeling ondersteund, waardoor campagnes sneller en goedkoper kunnen worden uitgevoerd.
“Wij zijn enthousiast over de keuze van Dexia Bank voor onze software”, zegt Philippe Van Impe, Country Manager België bij Unica. “In de financiële dienstverlening is de strijd om de klant zeer competitief en wordt er meer gebruikgemaakt van direct marketing om deze klanten met de juiste offerte te benaderen. Daarom kunnen banken en verzekeraars niet zonder een hoogwaardig marketingplatform dat helpt bij een gerichte multichannel-benadering van klanten. Wij kijken ernaar uit om Dexia Bank op dit gebied maximaal te ondersteunen.”
Met deze overeenkomst versterkt Unica zijn positie in de sector van banken en verzekeringsmaatschappijen. Eerder kozen ook Deutsche Bank, Fortis, KBC en Record Bank voor de software van Unica.
Net als veel andere financiële dienstverleners heeft Dexia Bank te maken met toenemende aantallen direct-marketingcampagnes. Klanten en potentiële klanten verwachten van hun bank aanbiedingen die op maat zijn samengesteld en inspelen op hun actuele situatie. Hierdoor neemt de complexiteit van de campagnes toe. Belangrijke oorzaken zijn een toenemend aantal kanalen, verregaande personalisatie van de communicatie, een grote variëteit in aanleidingen om met de klant te communiceren, en toenemende complexiteit van de interne organisatie om campagnes te stroomlijnen. Dat alles vereist een automatiseringsomgeving die effectief kan inspelen op deze factoren.
Dexia Bank gaat de modules voor campagnemanagement en campagneoptimalisatie implementeren om sneller en efficiënter haar marketingcampagnes uit te voeren. In de komende maanden verwacht de bank het aantal campagnes aanzienlijk te verhogen. Bovendien zorgt Affinium Campaign Optimize ervoor dat uitsluitend relevante en tijdige boodschappen naar de klant worden verstuurd. Daarnaast implementeert Dexia Bank eveneens Affinium Plan, de marketingplanningoplossing van Unica. Hiermee wordt het volledige planning-, workflow- en reporting-proces op de marketingafdeling ondersteund, waardoor campagnes sneller en goedkoper kunnen worden uitgevoerd.
“Wij zijn enthousiast over de keuze van Dexia Bank voor onze software”, zegt Philippe Van Impe, Country Manager België bij Unica. “In de financiële dienstverlening is de strijd om de klant zeer competitief en wordt er meer gebruikgemaakt van direct marketing om deze klanten met de juiste offerte te benaderen. Daarom kunnen banken en verzekeraars niet zonder een hoogwaardig marketingplatform dat helpt bij een gerichte multichannel-benadering van klanten. Wij kijken ernaar uit om Dexia Bank op dit gebied maximaal te ondersteunen.”
Met deze overeenkomst versterkt Unica zijn positie in de sector van banken en verzekeringsmaatschappijen. Eerder kozen ook Deutsche Bank, Fortis, KBC en Record Bank voor de software van Unica.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten