woensdag 1 oktober 2008
Unica biedt geavanceerde real-time beslissingen voor inbound marketing
Marketeers kunnen met Affinium Campaign Interact 7.5 het juiste aanbod op het juiste moment doen, zelfs op grote websites of binnen callcenteromgevingen
Brussel, 1 oktober 2008 – Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider in software voor Enterprise Marketing Management (EMM), introduceert Affinium Campaign Interact 7.5 voor inbound marketing. Deze oplossing automatiseert real-time beslissingen waardoor een bedrijf optimaal met klanten en prospects kan communiceren. Dit geldt voor zowel online en offline kanalen.
Marketeers kunnen met Affinium Campaign Interact marketingboodschappen personaliseren in inbound kanalen, zoals websites of callcenters. Op basis van krachtige, dynamische segmentatielogica, real-time leeralgoritmen en regels worden individuele profiel- en contextinformatie uit live interacties geanalyseerd. Hierdoor is het mogelijk bekende en zelfs onbekende klanten of prospects boodschappen op maat te bieden. Door Affinium Campaign Interact te combineren met Affinium Campaign en andere producten uit de Affinium 7.5-productlijn, kunnen marketeers inbound en outbound marketingcommunicatie coördineren in één marketingstrategie.
“Inbound kanalen zijn aantrekkelijk voor marketeers. Marketeers die deze kanalen domweg gebruiken om meer producten aan te bieden, lopen echter een groot risico op negatieve klantervaringen”, zegt Suresh Vittal, analist bij Forrester Research, in zijn rapport ‘How Technology Enables Inbound Marketing’ van 9 januari 2007. “Dit kan leiden tot een lagere klanttevredenheid, een groter klantverloop en zelfs merkschade. Om dit te voorkomen, doen bedrijven er goed aan software voor interactiebeheer te evalueren. Of deze software bedrijfsregels incalculeert en real-time analyse van een klantprofiel met historische en contextuele data mogelijk maakt, zijn doorslaggevende factoren.”
“Marketeers staan momenteel voor grote uitdagingen. De respons op outbound marketing neemt af en mensen hebben meer controle over de marketingboodschappen die ze ontvangen”, zegt Elana Anderson, vicepresident Product Marketing en Strategie van Unica. “Affinium Campaign Interact en inbound marketing zijn als onderdeel van een geïntegreerde, cross-channel marketingstrategie dan ook zeer belangrijk. Klanten en prospects krijgen relevantere aanbiedingen en reageren positiever tijdens inbound interacties. Het is een win-winsituatie voor zowel de klant als het bedrijf. Als marketeers het goed aanpakken, verbetert inbound marketing de klantervaring en zorgt het voor meer omzet.”
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten